zaterdag 8 december 2012

1 jaar vriendelijkheid

 

Door-geef-lichtje
WEEK 44
Een lichtje voor jou...
Dat éne lichtje
dat aanwezig is in mijn hart,
dat lichtje van vriendelijkheid
Dat geef ik nu door aan jou
opdat je het zou bewaren
daar in je hart
zodat je het kunt doorgeven
zodat het kan groeien en schitteren
daar in je hart
zodat je het kunt doorgeven
aan degene die zo dierbaar voor jou is
En dat die het ook
weer doorgeeft zodat het kan groeien
en schitteren in ieder hart.
Geef jij het door?
Op vrijdagavond 21 december geven wij een lichtje weg, zomaar vanuit vriendelijkheid.
Als het buiten donker is, ergens in Dordrecht, zetten wij buiten een waxinelichtje neer.
Wij hopen natuurlijk dat jullie allemaal met ons mee doen...
 Is het niet mooi om zoveel mensen te verrassen en aan te raken met een wenslichtje?
Wat is de bedoeling?
Je hebt een waxinelichtje of letlichtje nodig met een kaartje.
Op het kaartje schrijf je jouw wens voor de ander.
Wat wens jij “die onbekende” die straks met jouw lichtje naar huis gaat?

Het licht wandelt door de wereld en raakt de mensen aan
Foto’s zijn meer dan welkom!
Waar staat jouw lichtje?

 

11 opmerkingen:

  1. Mijn lichtje staat ergens in Sneek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn 40 lichtjes staan straks ergens in Uithoorn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat ik jullie blog nu pas ontdek, maar jullie stichting ga ik zeker volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn lichtje staat de 21ste ergens in Nederhorst den Berg...Ik zie het als het begin van iets heel moois! ;-)
    Monica C.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een geweldig gebaar....
      Dit zou iedereen moeten doen!
      Er is nog zoveel leed in de wereld,maar met zo'n klein gebaar kun je iemand een hart onder de riem steken...
      Ga zo door....mooi mens...!

      Verwijderen
  5. mijn lichtjes in leidschendam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn lichtje staat vanavond ergens in Terneuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn twee kindjes, man en ik hebben 10 lichtjes verspreid over Alphen aan den Rijn. Vanmorgen heeft mijn dochter al 24 kaarsen met gedichtje uitgedeeld in haar klas. De reacties die je krijgt zijn zo ontroerend en bijzonder....was zelf ook ontroerd. Wat een prachtig mooi initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn lichtje zijn 6 lichtjes geworden; voor ieder van ons 1 lichtje.
    Uitgedeeld in het ziekenhuis van Terneuzen.
    Op 5 verschillende afdelingen en aan de mevrouw bij de receptie!
    Blije en verraste gezichten; dit geeft me een fijn en warm gevoel.
    Fijne Feestdagen allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen